zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

25 храни, които ще ни помогнат и срещу сериозни заболявания



25 храни, които ще ни помогнат и срещу сериозни заболявания

Човек е това, което яде, твърди старата поговорка, и това не е измислица.

здраве.bg

... и магнезия в него понижават риска от диабет с до 1/3.

Сърдечносъдови заболявания
1. Сьомга: Пълна с полезните за сърцето омега-3 мастни киселини, тази риба допринася за понижаване нивото на триглицеридите.
2. Банани: Богати на магнезий и калий, те помагат за регулиране на кръвното налягане.
3. Брюкселско зеле: Като добър източник на разтворими фибри, те понижават “лошия” холестерол.
4. Овесена каша: Друг чудесен източник на разтворими фибри, който помага за контрола на “лошия” холестерол.
5. Слънчогледово семе: То е богато на разтворими фибри, растителни стероли и витамин B9. Само се уверете, че семките, които ядете, са без мазнини и сол.

Мигрена
1. Обогатени на омега-3 продукти: Те понижават възпалението, което предизвиква мигрена.
2. Фасул: Бобовите растения са пълни с магнезий, а неговият недостиг се свързва с мигрената.
3. Обезмаслено мляко: В него се съдържа много рибофлавин - витамин В2, който играе значителна роля в производството на енергия на клетъчно ниво. Недостигът на такава енергия предизвиква мигрена.
4. Ленено семе: Тези миниатюрни семенца са още един добър източник на омега-3 мастни киселини (понижават възпалението).
5. Спанак: отличен източник на магнезий.

Артрит
1. Червени чушки: Както много други цветни зеленчуци, те са богати на витамин С, един от компонентите, отговорни за колагена – основен компонент на хрущялите.
2. Моркови: Пълни с бета-каротин един от основните антиоксиданти.
3. Дребни безкостилкови плодове: Тъй като са богати на антоцианидини, дребните плодове, благодарение на антиоксидантите, понижават възпалението.
4. Портокали: Добър източник на витамин С и бета-криптоксантин, те осигуряват на организма необходимото за понижаване на риска от възпалителни заболявания (какъвто е ревматоидният артрит). Портокалите могат също така да намалят скоростта на развитие на заболяването и да намалят болката.
5. Тиква: богата на бета-криптоксантин и бета-каротин.

4 стъпки към здравето и щастието

В...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    заболявания    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.