zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Понижете холестерола! 16 съвета как да избегнем проблемите с него



Понижете холестерола! 16 съвета как да избегнем проблемите с него

Лесни стъпки към понижаването на холестерола или за това да държим нивото му под контрол.

здраве.bg

... и в поддържането на здравословно тегло. Храните, богати на растителни мазнини като маргарин и кисели млека също допринасят за понижаването на LDL-холестерола.

3. За здраво сърце се обърнете към морската храна

Режимът на хранене, полезен за сърцето, трябва да включва рибни ястия два пъти седмично. Рибата има ниско съдържание на наситени мазнини и високо съдържание на здравословните омега-3 мастни киселини, които подпомагат понижаването на нивото на триглицеридите. Могат да съдействат и за понижаването на холестерола, забавяйки отлагането на плака по стените на артериите. Отдавайте предпочитание на мазните риби – сьомга, риба тон, пъстърва, сардини. Но не ги пържете – ще унищожите положителните им свойства.

4. Започнете деня си с пълнозърнеста закуска

Купичка овесена каша или пълнозърнестият хляб са добър избор за старта на деня. Фибрите и въглехидратите, които се съдържат в тях, помагат да се заситите за по-дълго време и така ще бъдете по-малко изкушени да преядете на обяд. Те помагат и за понижаването на “лошия” холестерол и могат да изиграят важна роля в плановете ви за отслабване. Други варианти за такъв тип храни са оризът, царевицата, ечемикът и пшеницата.

5. Ядки - за здраво сърце

Искате да похапнете нещо между храненията? Шепа ядки е вкусен вариант, а и помага в понижаването на холестерола. Ядките са богати на мононенаситени мазнини, които понижават “лошия” холестерол, а оставят незасегнат “добрия”. Изследвания показват, че хората, които ядат около 30 г ядки на ден, са с по-нисък риск от сърдечни заболявания. Ядките обаче са богати на мазнини и калории - затова яжте само по една шепа. И то не такива, които са покрити със захар или шоколад.

6. Ненаситените мазнини предпазват сърцето

Всички се нуждаем от мазнини в хранителния си режим – около 25% до 35% от дневните ни калории. Но има значение какъв вид са те. Ненаситените мазнини – като тези в шафрановото олио и зехтина – понижават LDL “лошия” холестерол. Наситените...

 
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    изследвания    хранене и диети    заболявания    
 

more news
rss
 
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.