zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Грижата за кожата трябва да е цял живот



Грижата за кожата трябва да е цял живот

Само редовните мерки ще забавят негативните процеси и стареенето.

здраве.bg

... – зелен чай, помегранат, витамин С. Те ще намалят разрушаващото действие на свободните радикали в клетките. Започнете да ползвате очен крем всеки ден. За тъмните кръгове са подходящи средства, съдържащи хидрокинон, витамин С или натурални извлеци, които изсветляват – например соя или женско биле (licorice). За спадане на подпухналите места ще помогне кремът с кофеин, за екстрено овлажняване – този с хиалуронова киселина.

Преди лягане: Ретинолът вече не е препоръчителен, а задължителен. В някои случаи дерматолозите дори препоръчват употребата на кремове с по-високо съдържание на ретиноиди.

През 40-те

Ако в предишните години сте обичали да усещате слънцето по кожата си, сега ще “берете плодовете” за това. Вредата от слънчевите лъчи и неизползването на средства за слънцезащита ще се проявят в поява на по-светли и по-тъмни петна, червени точки.

С възрастта кожата почва да губи все повече колаген, става по-малко еластична и по-суха. Такава кожа не отразява светлината по същия начин като младата, затова и изглежда загубила част от блясъка си.

За почистване: отдавайте предпочитания на кремовете през геловете, ползвайте ги и сутрин и вечер, нека те съдържат АНА или салицилова киселина.

За овлажняване: включете в употреба широкоспектърни овлажнители (SPF 15-20 с UVA/ UVB защита остава задължителен), най-добре поне два, като ги редувате. Най-добре е в тях да има като минимум 2 типа антиоксиданти – зелен чай, соя, ликопен (различните антиоксиданти се справят с различни проблеми). Ако кожата ви изглежда напукана, в крема трябва да се съдържат пептиди, защото те стимулират производството на колаген. Третирайте сухотата със силно овлажняващи средства, които съдържат хиалуронова киселина, петролат, масла от орехи, маслини и др.

Преди лягане: ретиноидите отново са на първо място. Те намаляват потъмнелите петна, увеличават ексфолиирането и производството на колаген, изтъняват епидермиса и намаляват вредното влияние на слънчевите...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хигиена    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.