zdrave.bg
Алтернативна медицина
»релаксиращо дишане
релаксиращо дишанеНякога забелязвали ли сте как дишате, когато сте под напрежение? Стресовите ситуации обичайно ни карат да поемаме въздух по-бързо и по-повърхностно от нормалното. Този начин на дишане стимулира други аспекти на стресовия отговор като учестяване на сърдечната дейност и потенето, които често искаме да избегнем, за да се успокоим.

Ето защо, ако успеете да овладеете своето дишане, когато сте под психическо напрежение, то ще имате по-голям контрол и върху самия стрес. Коремното дишане, наричано още диафрагмално, може да ви помогне да направите това.

Как да го направим

Практикувайте основните техники два пъти на ден, всеки ден и когато се чувствате напрегнати. Изпълнявайте следните препоръки:

- Вдишайте: Направете го със затворена уста и отпуснати рамене. Поемайте си въздух бавно и дълбоко, като през това време броите до шест. Когато вдишвате, коремът ви трябва да се разтяга. Позволете на въздуха да изпълни диафрагмата.

- Задръжте: Задръжте въздуха в гръдната си клетка, докато през това време броите до четири.

- Издишайте: Издишайте въздуха през устата, докато броите бавно до шест.

- Повторете: Повторете този цикъл вдишване-задържане-издишване от 3 до 5 пъти.

Приложение

Както и другите методи за релаксация, така и коремното дишане е лесно за прилагане и доста ефективно в намаляването на всекидневния стрес. То може да се практикува практически навсякъде и не коства нито време, нито средства.

Може да усвоите основните положения да дишате дълбоко чрез диафрагмата само докато четете тази статия и едва после да се обърнете към съветите на професионалист. Диафрагмалното дишане се комбинира доста добре с медитацията. Не съществуват каквито и да е рискове. Затова нищо не ви пречи при желание да пробвате.

Какво сочат проучванията

Съществуват доказателства, че коремното дишане помага в лечението на някои заболявания и състояния:

- Стабилна стенокардия (ангина пекторис, гръдна жаба): Предварителни...



следва: общ преглед

 
изпишете търсеното на латиница
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.