zdrave.bg
Алтернативна медицина
»пилатес
пилатесОбщ преглед

Популяризирането на пилатес в последните години остави погрешното впечатление, че това е поредната тренировъчна програма за отслабване. Това всъщност е далеч от истината. В действителност методът „пилатес” е ниско интензивна фитнес техника, разработена през 20-те години на миналия век от Джозеф Пилатес.

Освен че подсилват мускулите на таза и корема, упражненията на пилатес осигуряват гъвкавост, стабилност и сила. Усилването на тези групи мускули поддържат гърба силен и подобряват позата.

Много от упражненията се извършват на специално предназначени за целта уреди. Освен това съществуват и пилатес тренировки, които могат да бъдат пригодени за изпълнение в домашна обстановка. Много от упражненията, укрепващи мускулите на гърба и корема, могат да се изпълняват на земята и не изискват специални уреди.

Вместо на количеството пилатес се фокусира изцяло върху качеството на изпълнение. Това означава, че практикуващите правят малко, но изключително прецизни повторения в серия. Упражненията могат да бъдат пригаждани според индивидуалните особености на човек и неговата сила и гъвкавост.

Приложение в медицината

Въпреки че пилатес вече се е утвърдил като метод за подобряване и поддържане на физическата форма, засега има много малко сериозни клинични проучвания за ефективността на метода в лечението на болестни симптоми.

Освен това получаването на съвети от истински професионалист в метода пилатес може да бъде доста скъпо удоволствие. Но да не забравяме, че това е почти необходимо условие, за да увеличим шансовете си да постигнем желания ефект и да подобрим здравето си.

Какво сочат проучванията

Проведените изследвания показват, че когато се практикува редовно, пилатес може да укрепи и подсили мускулите и да подобри тяхната гъвкавост.

Затлъстяване и болки в кръста: Предварителни проучвания показват, че редовното практикуване на пилатес подпомага процеса на отслабване заедно с добре планирана цялостна програма за...



следва: рейки

 
изпишете търсеното на латиница
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.