zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Въглехидратите: как да преобразуваме грамовете в калории



Въглехидратите: как да преобразуваме грамовете в калории

От умението ни да изчисляваме количеството въглехидратни калории зависи балансираното ни хранене.

5 септември 2012, здраве.bg

Теглото ни зависи от общото количество калории, които консумираме всеки ден, затова и да умеем да преобразуваме грамовете въглехидрати в калории е от особена полза. Освен всичко то ще ни помогне да определим какъв процент от общите калории във всяка храна идват от съдържанието на въглехидрати.

Стъпка 1: Да идентифицираме общия брой калории в продукта. Въглехидратите често са разделени по етикетите на фибри, захари и захарни алкохоли. За да определим колко грама въглехидрати има в един продукт, трябва да вземем общото количество.

Стъпка 2: Умножаваме общия грамаж въглехидрати по 4, защото въглехидратите съдържат по 4 калории в грам. Например, една храна, съдържаща 21 г въглехидрати, съдържа 84 калории от тях. Ако целта ни е просто да определим количеството калории, които идват от въглехидратите, това е последната необходима стъпка в процеса.

Стъпка 3: Разделяме калориите от въглехидратите на общите калории. Резултатът от това действие ще е <1. За да определим какъв процент калории идват от грамажа въглехидрати, трябва да знаем общите калории, съдържащи се в порция от съответната храна. Тази информация обикновено е посочена най-отгоре на етикета с хранителната информация за продукта. Например, ако има 84 калории от въглехидрати в една храна, при общо 250 калории на порция, резултатът за процента калории от въглехидратите ще бъде около 0,34, или 34%.

Някои съвети и предупреждения

Важно е да обърнем внимание на размера на порциите. Грамовете въглехидрати, посочени на етикета на продукта са за определената порция. Ако ядем повече или по-малко от една порция, това ще изкриви изчисленията ни.

Трябва да внимаваме за храни, в които се съдържат несмилаеми въглехидрати или фибри - те не участват в калорийното съдържание на продукта. Тъй като специфичният вид фибри – разтворими или неразтворими, обикновено не е посочен на етикета, трябва да приемем, че всеки грам от въглехидратите, посочени на етикета на храната, ще ни осигури 4 калории...

 
добави в:
 
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.