zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Каквото ядем, така се и чувстваме



Каквото ядем, така се и чувстваме

Храните влияят съвсем директно върху настроението и самочувствието ни.

здраве.bg

Има ли отношение между това, което ядем, и това как се чувстваме. Ако някога сме се чудели защо се чувстваме уморени и бездейни, не можем да се концентрираме, кожата ни изглежда състарена или нещо ни боли, може би всъщност трябва да потърсим отговора в храните, които ядем редовно.

Храната, неочаквано за мнозина, влияе пряко върху начина, по който се чувстваме, затова е важно да направим правилния избор като включим натурални сурови храни към диетата си. Това ще намали и облекчи симптомите на умора и общото чувство на отпадналост и дискомфорт.

Преработените и генетично или химично изменените храни влияят зле на тялото, особено ако се консумират редовно и продължително. Хроничната болка, неспособността да учим, умората, честото боледуване, нарушенията на съня и раздразнителността често са следствие на това, че правим лош избор на храните в ежедневието си.

Животинските продукти, захарта, изкуствените оцветители, консервантите и химическите подсладители имат негативен ефект върху организма и то в дългосрочен план. Ето списък с често консумираните храни и свързаните с тях негативни последици за здравето:

• Захар: диабет, затлъстяване, загуба на витамини, проблеми с поведението/ученето;
• Животински протеини: сърдечносъдови заболявания, диабет, риск от рак;
• Химически подсладители: карциногенни ефекти, мигрени, увреда на нервната система;
• Изкуствени оцветители/консерванти: повишават риска от рак, ADHD, претоварване на черния дроб;
• Недостиг на фибри: повишен риск от рак на дебелото черво, сърдечносъдови заболявания.

Старата поговорка, че човек е това, което яде, е абсолятно вярна – ако се храним лошо, ще се чувстваме зле; ако се храним добре, и ще се чувстваме добре. Храните в техния натурален вид осигуряват на тялото необходимото „гориво”, за да функционира оптимално. Минимално преработените храни съдържат повече витамини, натурални фибри, антиоксиданти и много малко калории. Ето с какво могат да ни заредят някои от здравословните храни:

• Сурови...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 
more news
rss

 
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.