zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Каквото ядем, така се и чувстваме



Каквото ядем, така се и чувстваме

Храните влияят съвсем директно върху настроението и самочувствието ни.

здраве.bg

Има ли отношение между това, което ядем, и това как се чувстваме. Ако някога сме се чудели защо се чувстваме уморени и бездейни, не можем да се концентрираме, кожата ни изглежда състарена или нещо ни боли, може би всъщност трябва да потърсим отговора в храните, които ядем редовно.

Храната, неочаквано за мнозина, влияе пряко върху начина, по който се чувстваме, затова е важно да направим правилния избор като включим натурални сурови храни към диетата си. Това ще намали и облекчи симптомите на умора и общото чувство на отпадналост и дискомфорт.

Преработените и генетично или химично изменените храни влияят зле на тялото, особено ако се консумират редовно и продължително. Хроничната болка, неспособността да учим, умората, честото боледуване, нарушенията на съня и раздразнителността често са следствие на това, че правим лош избор на храните в ежедневието си.

Животинските продукти, захарта, изкуствените оцветители, консервантите и химическите подсладители имат негативен ефект върху организма и то в дългосрочен план. Ето списък с често консумираните храни и свързаните с тях негативни последици за здравето:

• Захар: диабет, затлъстяване, загуба на витамини, проблеми с поведението/ученето;
• Животински протеини: сърдечносъдови заболявания, диабет, риск от рак;
• Химически подсладители: карциногенни ефекти, мигрени, увреда на нервната система;
• Изкуствени оцветители/консерванти: повишават риска от рак, ADHD, претоварване на черния дроб;
• Недостиг на фибри: повишен риск от рак на дебелото черво, сърдечносъдови заболявания.

Старата поговорка, че човек е това, което яде, е абсолятно вярна – ако се храним лошо, ще се чувстваме зле; ако се храним добре, и ще се чувстваме добре. Храните в техния натурален вид осигуряват на тялото необходимото „гориво”, за да функционира оптимално. Минимално преработените храни съдържат повече витамини, натурални фибри, антиоксиданти и много малко калории. Ето с какво могат да ни заредят някои от здравословните храни:

• Сурови...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 
more news
rss

 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Одобрявате ли въвеждането на т.нар. данък вредни храни?
  •  Да, напълно - така трябва! Това е правилният път за ограничаване на наистина вредните храни.
  •  Поначало замисълът е добър, но конкретната концепция и предложеният начин на прилагане ме карат да се колебая.
  •  Пълна глупост! Просто още един опит да се измисли нов данък, с който да се пълни хазната.