zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Оралните контрацептиви увеличават риска от главоболие



4 март 2006, здраве.bg

До този извод са стигнали учени от Норвежкия национален център по главоболието в Трондхайм след анализ на резултатите от широкомащабно проучване.
В изследването под ръководството на проф. Карен Егидиус са взели участие 14 хиляди жени, които са били интервюирани относно приема на контрацептиви и характера и честотата на главоболието им.
Норвежките учени са установили, че жените, които използват орални контрацептиви, страдат 40% по-често от мигренозно главоболие и 20% по-често от немигренозно.
Според авторите на проучването увеличаването на главоболието е свързано с промяната на нивата на женските полови хормони – естрогени в течение на менструалния цикъл.
“Някои жени най-често страдат от главоболие по време на менструация”, казва проф. Егидиус. “Същите жени се оплакват от подобни проблеми и когато използват орални контрацептиви, тъй като тези медикаменти могат да повишат значително (до 4 пъти над нормата) нивото на естрогените с последващо рязко снижаване по време на цикъла”.(a)

 
добави в:
 
Още по темите:
изследвания    секс и здраве    лекарства    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.