zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Правилното и здравословно хранене е предпоставка за здравето и щастието на детето



Правилното и здравословно хранене е предпоставка за здравето и щастието на детето

Какво да бъде детското дневно меню, колко да е храната и каква е ползата за детето от междинната закуска.


платена публикация


Децата имат нужда от здравословна храна, която осигурява енергия на организма за растеж, игра, учене и всички негови активности.
Балансирана дневна диета трябва да включва разнообразни продукти.

Препоръчителните храни от следните групи:

• Плодове и зеленчуци – източник на витамини, минерали и фибри
• Месни и млечни продукти – богати на протеини, калций и мастноразтворими витамини
• Зърнени продукти – осигуряват голяма част от необходимата на организма енергията и съдържат сложни въглехидрати, които снабдяват с енергия мозъка и мускулите.

Също така те са основен източник на витамините от група В, които имат важна роля в обмяната на веществата.

От какво количество храна има нужда детето всеки ден?

Освен разнообразието от храни, много важно е и количеството, което вашето дете консумира.
Количеството се определя от съотношението между енергийната стойност на храната и енергията, която детето изразходва през деня. Енергийната стойност се изчислява в kcal/ден.

При умерена физическа активност момчетата на възраст между 3 и 7 изразходват около 1360 kcal на ден. Момичетата на същата възраст имат нужда от приблизително 1240 kcal дневно.

Препоръчително е тези калории да бъдат разпределени правилно във времето, т.е детето трябва да хапва 4-5 пъти дневно. Закуската трябва да предостави около 20% от общата енергийна стойност, обядът – 35%, вечерята – 30%, а двете междинни хранения – 15%.
На едно хранене детето не трябва да приема повече от 300 гр. храна. По този начин се избягва възможността детето да прекали с количеството храна в един прием.

Каква е ползата от междинната закуска за детето?

Препоръчително е освен трите основни хранения да предлагате 1 или 2 междинни закуски. Балансираната междинна закуска осигурява на детето енергия и възпитава навика му да се храни редовно. Това е добра основа за формиране на трайни здравословни хранителни навици.

С полезна междинна закуска (зърнен продукт, млечен продукт, плод, напитка)...

 
добави в:
 
Още по темите:
деца    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.