zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да избираме месо



Как да избираме месо

(фото - sxc.hu)

Балансираното хранене не изисква да предпочитаме само един вид месо.

dieti.info
четете още в dieti.info


Концепцията за балансираното хранене включва продукти, които съдържат животински белтъчини и растителни съставки. Много опитни специалисти- диетолози съветват да се откажем от мазното овнешко и свинско месо и да преминем изцяло към употребата на пилешко.

Не си струва обаче да се бърза и да се преминава само към един вид месо. Просто трябва да предпочитаме месото, което е без мазнини.
Пилешкото месо действително има много полезни свойства. Първо, птичето месо (с изключение на пуешкото) съдържа малко наситени мазнини и затова се усвоява по-добре, отколкото другите видове мазнини.

Второ, птичето месо е богато на фосфор, магнезий, цинк и съдържа значителни количества витамини от група В. Фосфорът укрепва мускулите, костите и зъбите. Магнезият отговаря за нормалната работа на нервните клетки, помага в борбата с умората и раздразнителността, подобрява паметта. Цинкът ускорява зарастването на раните и е необходим за укрепване на паметта и добрата работа на мозъка в по-късна възраст. Витамините от група В са необходими за нормалната работа на храносмилателната и нервната система. Те повишават съпротивителните сили на тялото спрямо стреса и стабилизират нивото на кръвната захар.(а)

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.