zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

11 скрити знака на стреса



11 скрити знака на стреса

Стресът ни съпътства всеки ден, но въпреки това понякога се проявява по странен начин, който не разпознаваме.

24 април 2012, здраве.bg

... да се окажат разтегнати. Мускулите по гърба са особено предразположени към това състояние, а в областта на кръста могат да се появят и силни спазми. За да облекчим мускулната болка, можем да направим няколко клякания и задържаме десетина секунди при всяко.

7. Напрежение във врата

Ако се навеждаме над клавиатурата, телефона или волана на колата, мускулите на врата ни ще се напрегнат, което води до схващане и евентуално – до главоболие. До 80% от главоболията започват по този начин. Нека опитаме следното: слагаме ръката си на противоположното рамо и се опитваме да намерим точки на напрежение с върховете на пръстите си. Масажираме постоянно, взимаме си дълъг топъл душ или вана с етерично масло от арника, лайка или лавандула.

8. Газове

Постоянното изпускане на газове може да означава, че сме прекалили с бобената чорба или пилешкия пай, но също така може да е знак за стрес. Газовете, спазмите, киселините в стомаха и диарията са симптоми на синдрома на раздразнените черва, който може да е причинен от тревожност. В такъв случай е препоръчително да намалим кофеина, алкохола и газираните напитки, да избягваме дъвченето на дъвки и да не пием нищо през сламка.

9. Синдром на неспокойните крака

Стресът може да предизвика дисбаланс на химикалите в тялото, което кара мускулите на краката да изтръпват и води до усещане за бодежи през нощта. Преди да си легнем можем да вземем таблетка магнезиев фосфат, за да избегнем дискомфорта и внезапното събуждане.

10 Запушен нос и хрема

Както всички знаем, имунната ни система също страда от силния стрес, а това ни прави по-податливи на настинки и грип. Най-силното оръжие срещу това е правенето на изтощителни аеробни упражнения по половин час три пъти седмично. Освен че стимулират имунната система, упражненията ни помагат да дишаме по-добре и да спим по-дълбоко, а почивката понижава нивото на стреса.

11. Напълняване

Упражненията помагат за противостоене и на този симптом на стреса....

 
 
етикети:
Още по темите:
психология    съвети от лекаря    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.