zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

12 наистина здравословни комбинации от храни



12 наистина здравословни комбинации от храни

Зелената салата с добавено авокадо дава на тялото ударна доза каротеноиди.

Природата ни предлага храни, които, комбинирани, засилват ползите си за здравето ни.

здраве.bg

... , увеличават усвояването на желязо от организма.

Стратегия за здравословен живот: Според проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, жените приемат до три пъти повече желязо чрез храната си, ако само прибавят 63 милиграма витамин C. Това количество съответства на половин чаша нарязани червени камби.

4. Яйца + манго = По-хубава кожа

Искате да подобрите външния вид и здравето на вашата кожа? Опитайте тази наистина мощна комбинация! Яйцата са особено богати на аминокиселини (градивни елементи на протеините), които са необходими за формирането на колагена в кожата. И храните, богати на витамин C, като например мангото, действат заедно с тях, за да стимулират продукцията на колаген. Това доста бързо и видимо ще подобри състоянието на кожата ви.

Стратегия за здравословен живот: За да извлечете максимална полза от следващата си закуска, комбинирайте своя омлет със сок от манго или с купичка прясно нарязани парченца плод - това ще осигури дневните ви нужди на витамин C.

5. Авокадо + зелена салата = Комплексна защита

Добавянето на малки количества авокадо към любимата ви салата ще увеличи усвояването на вещества, наречени каротеноиди. Те са естествени антиоксиданти и предпазват кожата от вредното въздействие на свободните радикали. Според скорошно проучване, проведено в Университета на щата Охайо, хората, които консумират авокадо със салата от маруля, спанак или моркови, усвояват до 15 пъти повече каротеноиди.

Стратегия за здравословен живот: Нарежете половин авокадо в любимата ви салата.

6. Кисело мляко + пшенични трици = По-добро храносмилане

Тази закуска е естествен стимулатор на имунната система, твърдят специалисти. Богато на полезни бактерии, киселото мляко действа като пробиотик и потиска прекомерното развитие на патогенни микроорганизми в храносмилателната система. Но пробиотиците работят още по-добре в комбинация с фибри – например от пшеничените трици, тъй като те допълнително...

 
 
етикети:
Още по темите:
превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 
more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.