zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

А и Б на спортуването



А и Б на спортуването

Кой, какво, защо, кога и как трябва да спортува.

ТЯ.bg

На всички е известна ползата от физическите упражнения, както за извайване на фигурата, така и поддържане на здравето.
Не всички обаче знаят отговорите за това, кои физически занимания са най-подходящи именно за тяхната възраст, колко често да спортуват, как и кога да го правят. Ние ви предлагаме някои от отговорите:

Колко често и по колко време е необходимо да се провеждат заниманията със спорт?

Специалистите препоръчват 20-30 минути аеробни упражнения (упражнения, включващи една или няколко мускулни групи в движение) 3 или повече пъти седмично, а така също и силови упражнения и такива за разтягане - най-много 2 пъти в седмицата. Ако не успявате да правите нещата по този начин, може да се занимавате 30 или повече минути с упражнения от средна интензивност или да отделите по час и половина 2 дни в седмицата за различни видове натоварвания. Разбира се, ако тепърва започвате да се занимавате със спорт активно трябва да дадете в началото време на организма да се адаптира, за да не го претоварите.

Какво включват упражненията със средна интензивност?

Това могат да бъдат и тези обичайни дейности, които извършвате през деня – почистване на дома, разходка пеша. Всяка от тези дейности не оказва значителен ефект върху теглото, но в комплекс с допълнителни занимания се получава не съвсем лошо.

За да добавите дейности по време на деня, може да правите следното:
- разхождайте се пеша;
- играйте активно с децата (например федербал навън);
- изкачвайте пеша стълбите, вместо да ползвате асансьор;
- ако работата ви е заседнала, ставайте често от мястото си, протягайте се, правете по няколко крачки.
Трябва да се отбележи, че само с такива упражнения няма да успеете да свалите много от излишните килограми, така че е добре да добавите и още нещо.

Аеробни упражнения

Те са необходимо допълнение към упражненията със средна интензивност. По време на аеробните упражнения най-вече се горят калории. Те също спомагат за укрепване на сърдечно-съдовата...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    любопитно    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.