zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Тихите сигнали на стреса



Тихите сигнали на стреса

Натрупаният стрес често надминава представите ни и води до внезапен срив.

Възможно ли е стресът да е повече, отколкото ни се струва – 10 признака.

здраве.bg

Хроничният стрес е свързан с появата на симптоми, на които за съжаление рядко обръщаме внимание. И това не се дължи само на забързания ни ритъм на живот, в който липсата на време не ни дава възможност да си дадем сметка какво точно ни се случва. Както и при много други състояния и заболявания и симптомите на хроничния стрес са характерни не само за него.

По-долу ви предлагаме 10 признака, по които ще можете да познаете, че състоянието ви е свързано с натрупване на стрес в количества, които надминават предварителното ви впечатление, и съвети как без да сте специалисти да се справите.

1. Главоболие през почивните дни

Резкият спад на стреса може да предизвика мигрена, твърдят американски лекари. Затова е изключително важно и през уикендите да се придържаме към хранителния режим и начина на живот, които спазваме през работните дни.

2. Мускулни крампи

Жените с най-високо ниво на стрес имат двойно повишен риск от мускулни крампи в сравнение с по-малко напрегнатите жени, твърди проучване, проведено в Харвардския университет. Авторите му обвиняват хормоналния дисбаланс. Фитнесът е ефективно средство за релаксация и облекчаване на крампите. Благотворният ефект се дължи на понижена активност на симпатиковата нервна система.

3. Болки в челюстите

Болките в челюстта може да са признак на триене на зъбите по време на сън, което може допълнително да се утежни при повишени нива на стрес. От Американската Дентална Асоциация препоръчват употребата на специални предпазващи средства, които имат ефективност при 70% от пациентите.

4. Странни сънища

Качественият сън е съпроводен с позитивни сънища, които ни правят по-енергични през деня, обясняват експертите. Когато сме стресирани, ние се будим по-често, което нарушава нормалната ритмика на съня и води до появата на неприятни сънища. Затова - опитвайте се да спите поне 7-8 часа на нощ и избягвайте приема на алкохол и кофеин преди лягане.

5. Кървящи венци

Според анализ, базира...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    изследвания    психология    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.