zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

25 здравословни храни



25 здравословни храни

Диетолозите препоръчват не да се избягват яйцата, а да се консумират по 3-4 на седмица.

Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие.

здраве.bg

... например чипс, направен от соя на прах). Хранителни добавките със соя пък съдържат високи и съответно потенциално опасни нива на изофлавони, ако не бъдат приемани с мярка.

9. Овесена каша

Богатите на фибри овесени ядки са по-полезни, отколкото изследователите са мислели преди 10 години, когато за първи път открили, че доказано редуцират риска от сърдечни заболявания. Според ново проучване, овесените ядки намаляват и риска от диабет 2-ри тип. 4316 мъже и жени били наблюдавани в продължение на 10 години и резултатите показали, че 61% от хората, които консумират най-много фибри от житни растения, по-рядко развиват диабет от 2-ри тип.

За да усетите ползата, изяждайте по половин купичка овесена каша на ден – по възможност неподсладена. За разнообразие ги поръсвайте с различна комбинация от плодове, кисело мляко и ядки. Овесените ядки могат да се мажат върху рибата или пилешкото или да се примесят в кюфтетата.

10. Ленено семе

Лененото семе е най-силният растителен източник на омега-3 мастни киселини. Според изследванията, добавянето на ленено семе към хранителния режим ограничава появата на сърдечни заболявания с до 46%. То помага да се предпазят червените кръвни телца от слепване и съсирване, които причиняват запушване на артериите. Лененото семе намалява рисковете от поява на рак на гърдата. Скорошно изследване показва, че жени, приемали по 10 г ленено семе (1 супена лъжица) всеки ден в продължение на 2 месеца, имат 25% подобрение в съотношението на химичните елементи в кръвта, предпазващи от рак на гърдата.

Поръсвайте лъжица-две ленено семе всеки ден върху зърнената си закуска, салатата или киселото мляко. Съхранявайте го в хладилник.

11. Зехтин

Зехтинът е пълен с полезни за сърцето мононенаситени мазнини, които понижават “лошия” (LDL) холестерол и повишават “добрия” (HDL) холестерол. Той е богат и на антиоксиданти, които понижават риска от рак и други хронични заболявания като например болестта на Алцхаймер.

Зехтинът “extra...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.