zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

25 здравословни храни



25 здравословни храни

Диетолозите препоръчват не да се избягват яйцата, а да се консумират по 3-4 на седмица.

Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие.

здраве.bg

... virgin” съдържа най-много антиоксиданти и по-добър вкус. Поръсете малко върху зеленчуците преди да ги изпечете, използвайте го за леко запържване, в сосове и маринати и за овкусяване на хляба за вечеря в комбинация със слой масло или маргарин.

12. Авокадо

Този гладък плод, който е от рода на маслините, е чудесен източник на мононенаситени мастни киселини, но и на други ключови хранителни съставки. Когато се прибавя авокадо към салатите и сосовете, то помага да се повиши абсорбцията на специфични картеноиди - растителни съставки, свързани с понижения риск от сърдечни заболявания и макулна дегенерация. Авокадото съдържа и предпазващи сърцето съставки като разтворими фибри, витамин Е, фолиева киселина и калий.

Авокадото обаче е доста калорично. За избягване на излишните килограми, е най-добре то да заменя някоя друга високомаслена храна или подправка – като кашкавала или майонезата.

13. Броколи

Изберете която и да е животозастрашаваща болест – рак, сърдечни болести, наистина която и да е – и консумирането на повече броколи ще се окаже полезна срещу нея. Ако ядете средно по 4 пъти на седмица зеленчукови ястия от броколи (както и зеле или карфиол), рискът от смърт в резултат на тежко или хронично заболяване намалява с над 25%, показват данните от изследване, проведено в продължение на 28 години.

За извличането на максимална полза, използвайте съд за приготвяне на зеленчуци на пара. Задушените броколи освобождават максималното количество сулфорафан - вещество, за което има данни, че неутрализира раковите канцерогени.

14. Спанак

Попай моряка е напълно прав – спанакът е много полезен и здравословен продукт. Съдържа много лутеин – същият жълт пигмент, който се открива в яйчните жълтъци. Освен че предпазва от свързаната с напредването на възрастта макулна дегенерация - водеща причина за слепота, лутеинът предпазва и от сърдечна недостатъчност, като поддържа артериалните стени чисти от холестеролни плаки.

Спанакът е богат и на желязо...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.