zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Канадец шокира лекарите със своята зелена кръв



Канадец шокира лекарите със своята зелена кръв

Внимавайте с лекарствата, съдържащи сяра, предупреждават специалистите.

12 юни 2007, здраве.bg

Канадски хирурзи, провеждащи операция на крака на 42-годишен пациент са изпаднали в истински шок, когато от разреза потекла не червена, а тъмно-зелена кръв.
Анализът е показал сулфохемоглобинемия – състояние, предизвикано от присъединяването на атом сяра към хемоглобина, който изпълнява ролята на преносвач на кислорода в червените кръвни клетки – еритроцитите. Химичната реакция е променила структурата на хемоглобина, а в резултат на това се е променил е цветът на кръвта.
Според лекарите този толкова неочакван ефект може да бъде предизвикан например от твърде честото приложение на суматриптан (лекарство против мигрена). Активното вещества на този препарат съдържа сулфонамидна група, която вероятно е станала източник на сярата в кръвта на пациента.
Операцията, проведена в болница “Св.Павел” във Ванкувър е преминала без усложнения. По лекарска препоръка пациентът е прекратил приемането на лекарството и след няколко седмици неговата кръв отново е придобила своя естествен цвят, съобщава BBC.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    
 

more news
rss
 
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.