zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Емоции и биохимия



Емоции и биохимия

Добрият химичен баланс в организма е предпоставка за правилното му функциониране.

здраве.bg

... импулси. Съдържа се в най-големи количества в овесените ядки и крушите.

Селен
Прави кожата мека, гладка и еластична. Облекчава болката при увеличена простата. Съдържа се в рибата, доматите, лука.

Германий
Прочиства организма от различните токсини. Предпазва от вирусни инфекции. Засилва либидото и имунната система. Съдържа се във всички зеленчуци със зелени листа и в чесъна.

Калий
Намалява вероятността от инсулт и влияе положително върху регулирането на сърдечния ритъм, увеличава усещанията от положителните преживявания и с това влияе върху общия тонус. Съдържа се в бананите, ядките, ориза, спанака.

Магнезий
Намалява усещането и последствията от стреса. Повишава положителните преживявания и облекчава предменструалния цикъл. Регулира обмяната на белтъчините. Премахва раздразнението, чувството за изнервеност, помага при депресия и слабост. Съдържа се в картофите, фурмите, говеждото месо, раците и ядките.

Натрий
Забавя стареенето и подобрява пластичността на движенията, прави мускулите по-гъвкави. Активизира проводимостта на нервните импулси. Регулира лимфосистемата. Съдържа се в телешкото месо и целината.

Сяра
Подобрява регулирането на топлообмена, забавя стареенето и влияе положително върху концентрацията на вниманието. Съдържа се в яйцата, лука, чесъна, зелето, ряпата.

Желязо
Регулира функцията на еритроцитите, повишава производството на хемоглобин, добре влияе върху гъстотата на косата. Пряко е свързано с работата на сърцето. Съдържа се основно във вишните, ябълките, касиса, кайсиите, черния дроб, бадемите, нара.

Мед
Формира червените кръвни клетки. Полезна е за ставите и нервите и подобрява производството на хемоглобин. Съдържа се в морковите, кайсиите, ядките, в зеленчуците със зелени листа.

Кобалт
Подобрява работата на еритроцитите. Съдържа се в меда, млякото, говеждото месо.

Хром
Регулира обмена на захар в организма, необходим за производството на енергия....

 
 
Още по темите:
любопитно    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.