zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Магнезият и фибрите от житни култури намаляват риска от диабет 2



Магнезият и фибрите от житни култури намаляват риска от диабет 2

Това показват данните от 11-годишно изследване.

28 май 2007, dieti.info
четете още в dieti.info


Магнезият и растителните фибри (целулозата, съдържащи се в житните растения), намаляват риска от развитието на диабет от втори тип.
Този извод е направен от учените от Института за хранене на човека в Потсдам (Германия), които за период от 1994 до 2005 г. са изследвали повече от 25 000 души на възраст от 35 до 65 години.
С помощта на специална анкета учените са изяснили количеството на магнезий и целулоза, приемани от участниците.
Анализът показва, че при хората, получаващи най-голямо количество целулоза от житните растения, рискът от диабет е с 28% по-малък, отколкото при тези, които не употребяват тези житни култури.
Интересно е, че целулозата, съдържаща се в плодовете и зеленчуците, не влияе на този риск, подчертават авторите
Според данните от анализа на 9 изследвания (проведени по-рано), високото съдържание на магнезий в храната също намалява риска от диабет - с 23%.
“Резултатите от нашето изследване и проведения анализ позволяват със сигурност да твърдим, че консумацията на храни с високо съдържание на магнезий и фибри от житните храни позволява да се намали риска от възникването на захарен диабет”, обобщава авторът на изследването Матиас Шулце (Matthias B. Schulze), цитиран от Ройтерс.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
 

rss
 
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.