zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Разтоварващите дни: за и против



Разтоварващите дни: за и против

здраве.bg

... течности, но не е казано, че те са излишни. Затова и при първа възможност организмът ги възстановява. За да не се концентрираме върху илюзорната загуба на тегло, през деня на ограничение трябва да приемем поне 1,5 л вода (което впрочем важи и за всеки друг ден).

2. Предпоставки за поява на киселини

Особено когато разтоварващите дни включват храни като мляко или ябълки, тялото произвежда повече стомашен сок, т.е. повишава се киселинността в стомаха. Затова този начин на почивка за храносмилането не е подходящ за хора, предразположени към гастрит или язва. А според статистиката от гастрит с различна сила на прояви страда между 25 и 75% от населението, т.е. рискът е достатъчно висок.

3. Гладът е твърде силен

За някои хора като че съдбата си прави шеги – именно в разтоварващия ден им се дояжда какво ли не. Но нещата не опират до психологическата настойка, макар и тя да има роля. Плодовете или зеленчуците, от които често се състоят разтоварващите дни обичайно са ни просто за похапване. Те стимулират производството на стомашен сок – за да можем изцяло и с апетит да се насладим на храната. Но ако след това няма основно хранене, тялото иска още и още, без особено значение какво. Затова за много хора е по-лесно да гладуват, отколкото да преминат пред дори един разтоварващ ден.

4. Стрес и срив

Утешението, че утре отново ще ядем каквото ни се иска, не е достатъчно за всеки. При това струпването на отрицателни мисли се засилва вечер. И ако не успеем да устоим, обикновено изяждаме повече отколкото за един нормален от гледна точка на храната ден.

Освен това в организма ни може да настъпи срив. Тялото е програмирано сутрин да е склонно към разход на енергия, а вечер – към натрупване. Но ако сме гладни, режимът на натрупване ще стартира много по-рано и чувството на глад ще ни споходи още някъде след обяд.

В крайна сметка?!

Като съставна част от един диетичен режим, независимо...

 
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.