zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Калориите: какво всъщност е наистина важно да знаем за тях



Калориите: какво всъщност е наистина важно да знаем за тях

Или 8 неща за калориите, които вероятно не знаем, а те могат да преобърнат всичко.

здраве.bg

... по въпроса дали упражненията в действителност стимулират или потискат апетита, много хора гледат на тренировките като на начин след това да ядат каквото им се поиска. Има един широко разпространен начин на мислене, че „след като съм се потил, сега заслужавам”. Истината е, че ако сме вървели 3 км, а след това сме изяли шепа чипс, все едно не сме направили нищо.

• Как да се справим: За да спрем вредния навик да преяждаме след тренировка, е добре да се зареждаме с енергия преди нея. Можем да хапнем нещо с малко протеини и въглехидрати преди да се отправим към залата – например пълнозърнеста филийка хляб с фъстъчено масло или банан и чаша мляко. В зависимост от интензитета на тренировката, може би все пак ще се нуждаем и от нещо, с което да се подкрепим след нея. Ако упражненията са били над 45 минути, трябва да се стремим след това да изядем около 200 калории.

6. Течните калории обикновено не се включват в сметката

Хората консумират стотици калории от напитки всеки ден. За съжаление, много от тези калории идват от подсладени напитки и алкохол, а не от мляко и 100% натурални плодови сокове. През 1965 г. от напитки са се приемали около 12% от ежедневните калории, а през 2002 г. това количество вече е станало 21% - това са 222 допълнителни калории на ден само от напитки. Тъй като бутилираните напитки съдържат в няколко порции в една опаковка, е добре или да сипваме в чаша количеството, което следва да изпием, или да търсим по-малки шишета и кутийки с напитки – около 200 мл.

• Как да се справим: Най-добрият начин да намалим калориите от течности, е като се придържаме към пиенето на вода и кафе или чай, но без захар. Целите плодове са за предпочитане пред плодовите сокове. Важно е да проверим каква чаша използваме. Повечето хора пият от чаши по 250-300 мл, а препоръчителната порция сок е 180-200 мл. Ако не искаме да си купуваме нови чаши или да ползваме по-малки, можем просто да допълваме с вода останалите 50-100 мл.

7. Похапването между храненията...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Някои “азбучни истини” за здравето са напълно погрешни!
Не всичко, което сме чували, че е полезно, всъщност е такова...
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.