zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Ефективна диета с малко холестерол



Ефективна диета с малко холестерол

Защо понякога е особено важно да консумираме храни с по-малко холестерол, особено LDL.

28 ноември 2012, здраве.bg

Холестеролът като цяло се дели от медицината на две категории – добър (HDL) и лош (LDL). Наличието на добрия холестерол в кръвта съответно е полезно за здравето, докато високите концентрации на лошия холестерол са сред причините за редица хронични и тежки заболявания.

Сърдечните заболявания и сърдечния удар са сред основните рискове в следствие на високото ниво на лошия холестерол. Затова е желателно, особено при наличието на съответен здравословен проблем, да спазваме правилната диета - за да понижим количеството на лошия холестерол в организма.

Как да подбираме продуктите, така че да балансираме диетата си от гледна точка на холестерола:

Плодове и зеленчуци

Плодовете и зеленчуците са особено полезни за хората с висок холестерол. Те не съдържат лош холестерол и помагат за понижаването му в кръвта, тъй като са богати на фибри. Фибрите пък помагат да се предпазим от натрупване на холестерол в артериите, а освен това ни и засищат за по-дълго време.

Най-подходящите плодове и зеленчуци за диетата ни с ниска консумация на холестерол са ябълките, бананите, кивито, портокалите, зелените листни зеленчуци, ягодите, зелето, доматите, картофите.

Без пържени храни

Особено важно е да избягваме консумацията на пържени храни, тъй като в тях се съдържат високи концентрации наситени мазнини и холестерол. Освен пържените храни, е добре да се ограничаваме и откъм преработени храни, в които холестеролът също е много.

Зехтин и зеленчукови масла

Повечето хора възприемат маслото и олиото за основния виновник за високите нива на холестерола в кръвта, но има някои видове масла, които съдържат малко холестерол и са полезни за понижаването на нивото му в кръвта.

Вместо да готвим с краве масло, се препоръчва да ползваме зехтин или някакъв друг вид зеленчуково олио. Те съдържат полезни мазнини, които помагат за понижаването на лошия холестерол в кръвта. Слънчогледовото...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Какво предизвиква депресиите
В повечето случаи причината е комплексна. И все пак...
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.