zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Плодовете и зеленчуците: натурално средство за детоксификация



Плодовете и зеленчуците: натурално средство за детоксификация

В замърсената околна среда, в която живеем, е важно да консумираме правилните храни и сокове, за да се пречистваме от токсините.

здраве.bg

... натурален антибиотик и промотор на чернодробни ензими, които детоксифицират организма. Най-полезен е суров или изстискан в прясно приготвени храни.

Младо броколи: Както знаем, броколито, заедно с другите кръстоцветни зеленчуци, имат противоракови свойства. Но младите броколи, които са на по 3-4 дена след покълването си, имат по-добри свойства за стимулация на филтриращите ензими в черния дроб.

Омега-3 мазнини: Освен че помагат за справянето с хроничните възпаления, тези масла помагат и за смазването на стените на червата. Това допринася за улавянето и елиминирането на токсините в храносмилателния тракт. Авокадото (което технически е плод), конопът и ленът и производните от тях масла са добър избор, както и чистия зехтин екстра върджин.

Папая: Консумирана заедно със семената, папаята е много полезна детоксифицираща добавка към диетата ни.

Лимонова вода: Чаша топла вода с няколко капки лимон е най-доброто питие, с което можем да започнем деня си. Това е старо прочистващо лекарство, което все още се препоръчва от специалистите по естествена медицина.

Китайски фасул: Тези малки зелени бобчета са особено полезни за елиминиране на токсините от храносмилателния тракт. Разбира се, най-добре е да си набавим бобчетата органични, пресни и сурови.

Цвекло: Помага за прочистването на кръвта.

Ограничаването на алкохола до минимум, и избягването на бялото брашно и бялата захар също е от особено значение. За овкусяване на ястията е добре да използваме само чиста морска сол. Добре е възможно най-често да си правим сокове от изцедени сурови зелени листни зеленчуци, заедно с моркови и цвекло за повече вкус.

Ябълките с доказан произход и качество на отглеждане също са подходяща добавка към зеленчуковите сокове.

Не трябва обаче да забравяме да си набавяме и растителни фибри – зеленчуковите сокове не отменят необходимостта от консумацията на цели плодове и зеленчуци.

 
добави в:
 
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.