zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Безсънието: да се справим с проблема без лекарства



Безсънието: да се справим с проблема без лекарства

Ако променим някои навици и наблегнем на определени храни, безсънието може да си отиде и без да стигаме до лекарства.

14 май 2012, здраве.bg

Безсънието е все по-често срещан проблем. Сънят често ни се изплъзва, когато ни е най-необходим – стресът и прекаленото мислене често водят до безсъние. Хормоналните периоди при жените, проблемите с дишането, диетата и начинът ни на живот също имат голямо значение колко отпочинали се чувстваме сутринта. Затова поддържането на здравословни навици, свързани с тези страни от начина ни на живот, може да ни осигури по-лесно заспиване и по-здрав сън през цялата нощ.

Да намалим кофеина, никотина и алкохола

Никотинът и кофеинът са стимуланти и повлияват нежелано качеството на съня като ограничават времето, което прекарваме в дълбок сън с бавни мозъчни вълни, когато съзнанието организира информацията в краткосрочната памет и я складира в дългосрочната. Алкохолът също пречи на нормалното протичанеи на съня, затова трябва да се използва с внимание и мярка.

Да наблегнем на храните, съдържащи триптофан

Триптофанът е аминокиселина, прекурсор на хормона мелатонин, който регулира съня, затова консумацията на храни, богати на триптофан, помага на тялото да произвежда повече от този хормон. Сред най-богатите на триптофан храни са млечните продукти и пуешкото месо, затова консумацията им вечер е препоръчителна за справяне с безсънието.

Като друг добър вариант да подобрим съня си можем да приемаме хранителна добавка с мелатонин или 5-HTP - прекурсор на триптофана.

Да правим упражнения по-рано през деня

Правенето на упражнения в правилното време може да подобри съня, но, ако се практикува твърде късно вечер, точно преди да си легнем, може да доведе до безсъние. Затова е добре да приключваме с упражненията поне 2-3 часа преди да е настъпило времето за лягане.

Да се отпускаме дори до отегчение

За да се разтоварим преди да си легнем, дейностите, които извършваме, трябва да са отпускащи и неизискващи усилия. По-лесно ще подготвим съзнанието си на тема сън, ако слушаме успокояваща музика или четем книга, вместо ако гледаме филм с насилие....

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    
 

more news
rss
 
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.