zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За да разберем диетите



За да разберем диетите

4 прости, но ефективни стъпки.

dieti.info
четете още в dieti.info


Огромното количество информация в медиите, често противоречива, прави все по-трудно да отсяваме вярното от невярното що се отнася за храненето и ограничаващите диети. След купища прочетени статии, книги и изгледани предавания почти човек започва да се чувства още по-объркан, тъй като не може да открие еднозначен отговор на най-основните въпроси: Какво в действителност представлява здравословното, правилно и ефективно хранене? Коя диета да избера и как да я приложа в моя начин на живот?

Тълкуването и разбирането на диетите и храненето наистина е много сложна задача, но все пак съществуват няколко основни принципа, които ще ви улеснят в избора на храна и диетичен режим:

Стъпка 1

Наблегнете на свежите плодове и зеленчуците. Те са сред възможно най-здравословните храни за вашето тяло – богати на витамини, минерали и влакнини и бедни на калории, захари и мазнини. Всяка разумна диета следва да включва разнообразие от плодове и зеленчуци за оптимално здравословно състояние на сърцето и максимално количество хранителни вещества. Американската Сърдечна Асоциация препоръчва поне 5 порции плодове и зеленчуци на ден. Когато оценявате конкретна диета, търсете за подобен съвет.

Стъпка 2

Включете пълнозърнести храни във вашата диета. Здравословният хранителен режим изисква поне 3 порции пълнозърнести храни на ден, според Американската асоциация по диететика. Те включват в състава си влакнини, антиоксиданти, витамини и минерали, които са от жизнена необходимост за вашето здраве. Затова в избора на диета предпочетете тази с повече пълнозърнести храни, чудесни примери за които са пълнозърнестият хляб, овесените ядки, пълнозърнеста паста, кафявият ориз и др.

Стъпка 3

Консумирайте крехки меса, без много мазнини. За да контролирате теглото си и нивата на холестерол, изберете диета, която включва консумацията на белтъчини от нискомаслени хранителни продукти вместо червените меса и свинското, които са с високо съдържание на мазнини. Подходящи храни...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
30-те най-полезни храни
или още един опит за рейтинг на най-здравословните продукти
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.