zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

24 начина за отслабване без диета



24 начина за отслабване без диета

Ограниченията не са задължителни, за да постигнем желания ефект.

здраве.bg

... бързо се превръщат в ястия - предварително накълцаните зеленчуци, консервираните бобени продукти, пилешките ленти, рибата.

Възползвайте се от естествената “пауза в яденето”

Повечето хора правят естествена пауза при храненето – оставят вилицата за няколко минути. Следете за този момент и не взимайте вилицата отново. След 5-10 минути тялото вече ще е подало сигнал, че няма нужда от повече храна. За съжаление повечето хора обаче пропускат този сигнал.

Дъвчете силна ментова дъвка

Когато ви си похапва (въпреки че всъщност изобщо не сте гладни), дъвчете дъвка без захар със силен вкус на мента. Ако вечеряте “между другото”, например пред телевизора или докато сърфирате в мрежата, това са опасни сценарии на безразсъдно преяждащия. Една дъвка със силен аромат ще надделее над другите храни, защото след нея те ще ви се сторят безвкусни.

Ползвайте по-малки чинии

25-сантиметровата чиния (вместо 30-сантиметрова) обикновено значи, че ще спестите по 100-200 калории на ден (или 5-10 кг на година). Освен това няма да се чувствате гладни – всичко е заради зрителната измама.

Яжте правилните порции

Основен навик на слабите хора е да ядат умерени порции при всяко хранене, поне 5-6 пъти седмично. След като определите стандарта си в порциите, това лесно ще ви стане навик. Изберете си своя чиния, чаша, купичка храна, а останалата извън тях храна дръжте от масата, докато се храните.

Опитайте правилото 80/20

Повечето хора са склонни да продължат да ядат, докато не се усетят преяли. Японците обаче ядат, докато се заситят на 80%. Те дори имат специална дума за този навик за естествено отслабване – хара хачи бу. Можете да придобиете лесно този здравословен навик като сервирате с по 20% по-малко храна.

Не изяждайте цяла порция в ресторантите

Ресторантите са известни с това, че от храната в тях се пълнее. Ако няма големи и малки порции, просто не изяждайте всичко.

- Разделете порцията с приятел.
- Поръчайте си предястие...

 
 
етикети:
Още по темите:
съвети от лекаря    изследвания    хранене и диети    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.