zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

9 начина да ограничим калориите



9 начина да ограничим калориите

Диетата ни може да стане по-ниско калорична не само като ограничим мазнините и захарта.

здраве.bg

Преди да се спуснем към кухнята, имаме време да помислим добре – защото опитът показва: може да отслабнем почти неусетно дори ако само ограничим калориите. Най-стандартното и популярно - вместо пълномаслени млечни продукти и майонеза да ползваме нискомаслени или дори обезмаслени.

Но има и още куп алтернативи на познатите ни висококалорични храни с не по-лоши вкусови качества.

Винаги може да ни е от полза да преразгледаме още веднъж дневното си меню, като този път спазваме някои съвети, които не само ще намалят калориите в храната, но и ще ни помогнат, ако искаме да отслабнем:

1. Ползвайте тигани, тави и тенджери с незалепващо покритие, за да приготвяте вашите ястия, ордьоври и дори супи. Този тип покритие е една от иновациите в готвенето, променили го завинаги в здравословна насока. Ако готвите с такъв тиган например, не е необходимо да използвате олио, а вместо него може да добавите малко вода, вино за готвене или сок.

2. Печете, варете или задушавайте вместо да пържите в мазнина. Пържената храна е не само по-мазна, но и по-калорична.

3. Ограничете някои продукти: Намалете количеството на мазнини и/или захар в рецептите. Например, заместете половината олио с плодов сок, за да се получи също толкова вкусен кекс или курабийки. Използвайте по-малко захар - вместо нея добавете към сладкиша сушени плодове.

4. Не поливайте месото с мазнина при печене: успешно може да я зямени зеленчуков бульон, бяло вино или портокалов сок. Разбира се, целта е по този начин да се ограничи консумацията на наситени и транс мазнини.

5. Купувайте най-крехкото месо, като преди готвене отстранете видимите мазнини. Прекрасен избор са пилешките и пуешките гърди.

6. Консумирайте нискомаслени и обезмаслени млечни продукти като прясно и кисело мляко, сирене и сметана. Обезмасленото сгъстено мляко е прекрасен заместител на пълномаслената сметана при приготвянето на сосове, сладоледи и разбира се чай и кафе.

7. Шоколадът без съмнение...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.