zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За да останем млади и след 50-те



За да останем млади и след 50-те

Млякото и млечните продукти са най-добрия източник на калций и витамин D, но с възрастта те се оказват недостатъчни.

Факти, базирани на изследвания за това какво да приемаме и какво да отбягваме.

здраве.bg

Повечето хора не приемат допълнително количество витамини и минерали в по-ранна възраст. И това в повечето случаи е нормално – пълноценното разнообразно хранене и младият организъм правят достатъчно, за да сме здрави.

Но когато дойде средната възраст различните болежки, които се обаждат тук и там ни карат да се замислим. А и лекарите ще ни препоръчат - допълнителния прием на витамини и минерали не само осигурява задължителните за организма хранителни вещества в достатъчни количества, но и дава възможност за един по-дълъг и качествен живот.

Например, допълнителният прием на калций и витамин D е задължителен за всички жени над 50-годишна възраст. Данните от проведени клинични проучвания показват, че повечето възрастни жени не успяват да си набавят само чрез храната нужните количества калций и витамин D.

Въпреки това всеки трябва да се отнася с повишено внимание към това, което слага в устата си. Някои хранителните добавки могат да бъдат особено опасни, ако се превишават препоръчителните дози. Консумацията на твърде много калций, например, може да увеличи риска от камъни в бъбреците, а прекомерният прием на магнезий – да причини опасно ниски стойности на кръвното налягане.

Какво показва информацията от най-новите проучвания относно това какво да избягваме и какво да употребяваме.

Витамин D

• Ползи: достатъчните количества витамин D намалявате драстично – с 30 до 50% риска от рак на дебелото черво, гърдата и хранопровода. Смята се, че този витамин възпрепятства растежа на раковите клетки и активира имунната система за борба с инфекциите.

• Защо се нуждаете от повече: По-малко от 10% от жените над 50-годишна възраст си набавят препоръчителните дози витамин D с храната, показват проучванията. Добри хранителни източници са яйчният жълтък, мазната риба, млякото, млечните храни и зелените листни зеленчуци.

Друг начин за повишаване нивата на витамин D в тялото е продължителното излагане на слънчева светлина.

Приемът на препоръчителната...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    55+    превенция    изследвания    хранене и диети    
 

more news
rss
 
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.