zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Кой е най-добрият антиоксидант?!



Кой е най-добрият антиоксидант?!

10 възможни отговора - според индивидуалните ни особености.

здраве.bg

... с рака. Тази храна е богата още на кверцетин, който подпомага превенцията от рак и поддържането на нормално кръвно налягане. Кварцетинът се съдържа още в червения лук, червеното грозде, доматите, чушките, цитрусовите плодове.

Бадемите, растителните мазнини, пшеничните зародиши, житото и соята съдържат значителни количества витамин Е.

Богати на ликопен храни като домати, папая, диня, праскови и розови грейпфрути поддържат доброто състояние на простатата при мъжа.

Други антиоксиданти като лутеинът и зеаксантинът, съдържащи се най-вече в зеленолистните зеленчуци като спанак и зеле, са важни за доброто състояние на зрителния апарат, а семената и екстрактът от грозде подобряват системното кръвообръщение.

4. Има ли полза от кремовете и козметиката, които съдържат антиоксиданти? Имат ли те предимства пред антиоксидантите, които консумираме с храната?

Защитата на кожата трябва да се осъществява както отвън, така и отвътре. Ето защо едновременният прием на антиоксиданти от храната и прилагането на антиоксидантни кремове е много ефикасна комбинация.

Антоксидантите, извлечени от плодове и други хранителни продукти, могат да намалят негативните кожни промени, причинени от слънцето и замърсяването на околната среда. Както растенията произвеждат каротеноиди, за да абсорбират вредните слънчеви лъчи, така и човек си ги набавя чрез храната и козметиката, за да се предпазва от опасните въздействия.

Антиоксидантите, приети чрез храната, могат да изпълняват особено важна роля при защита на новообразуваната кожа.

5. Кои храни осигуряват най-големи количества антиоксиданти?

Ягодите са един от най-добрите източници на антиоксиданти. Те са много богати на витамин C. Също така подпомагат образуването на колаген – ключов елемент на здравата кожа, и на фолиева киселина, която подобрява кръвообръщението и намалява риска от дефекти при новородени.

Друг отличен източник е кивито, което съдържа значителни...

 
 
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.