zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

От кои емоции се пълнее



От кои емоции се пълнее

здраве.bg

Ако сте от типа хора, които използват всеки повод, за да похапнат, а вече сте с килограми над нормата, добре е да се научите да контролирате повече своите емоции. Яростта, тревогата, мъката, тъгата, недоволството, нервозността и дори радостта – всичко това може да бъде причина за поемане на ненужно много храна.

Навикът да “лекувате с ядене” емоциите си може да прерасне в зависимост и ще започнете да наблягате на храната, дори когато сте в добро настроение. А това е пряк път към затлъстяването.

След напрегнатия ден парче баница или пица замества за такъв тип хора дозата алкохол. Захарозата повишава нивото на хормона серотонин, който е отговорен за удоволствието и доброто настроение.

На “сладкохолиците” психолозите препоръчват редовни физически упражнения, които освен за изгарянето на калориите спомагат и за изработването на серотонин.

Но не трябва да се забравя и емоционалната сфера. Потърсете помощ от психотерапевт, който ще ви помогне да разберете кои точно емоции предизвикват у вас желанието за ядене. Ако вече сте напълнели твърде много, посъветвайте се с ендокринолог или диетолог.

Диетите, които обещават чудеса в отслабването, не вършат работа и могат само да провокират отрицателни емоции – разочарование от лишенията и липсата на резултат. Като следствие от това се стига до обратен ефект - натрупване на още килограми.

Сред емоциите и състоянията, които най-често провокират желание за още храна и прекомерно засилен апетит, са:

- трудности в общуването с други хора;
- чувството, че не сме обичани;
- финансови проблеми;
- липсата на битов комфорт;
- неудовлетвореност;
- раздяла;
- неосъществени планове;
- страх;
- мъка;
- ниска самооценка;
- тъга;
- самота;
- неувереност;
- песимизъм;
- бедност.

Как да се преборим с тях

Научете се да се контролирате
Ако скоро сте яли, а отново усещате желанието за похапване, разсейте са за няколко минути с кратка разходка или някакви физическо упражнение. Ако желанието...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.