zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

10 стъпки към здравословното хранене



10 стъпки към здравословното хранене

Най-главното е разумният подход и чувството за мярка.

здраве.bg

... микровълнова печка, отколкото да се пържи, а добавянето на мазнини в процеса на готвене е добре да се избягва.

Особено внимание следва да се отделя на мастните киселини, които влизат в състава на употребяваните мазнини. Те биват:
- наситени – съдържат се най-вече в кравето масло и маргарините;
- полиненаситени - в растителните масла, рибата и някои меки маргарини;
- мононенаситени - в зехтина, фъстъченото масло.
Най-полезен е зехтинът. Той притежава антиоксидантни свойства и защитава от окисляване холестерола в кръвта.

Стъпка 7

Трябва да се предпочитат храни с ниско съдържание на захар. Продуктите, съдържащи много захар, са източник на енергия, но те не са необходим компонент от здравословната диета. Захарта, според повечето изследвания, спомага за развитието на кариес.

Учените препоръчват да се пие вода, а не сладки напитки.

Стъпка 8

Дневната употреба на сол, включително тази, съдържаща се в хляба, не трябва да превишава 6 г - 1 ч.л. Препоръчва се да се използва йодирана сол.

Прекомерната употреба на всякакъв вид сол води до повишаване на артериалното налягане.
Не се препоръчва да се консумират всеки ден консервирани, пушени или мариновани продукти.

Храната трябва да се подсолява умерено, а за подобряването на вкуса да се добавят подправки.
Дефицитът на йод е разпространена патология, особено сред децата и жените. Йодираната сол осигурява профилактика на заболяванията, свързани с недостига на йод.

Стъпка 9

Идеалната маса на тялото трябва да съответства на препоръчваните граници (индекс на телесната маса - от 18,5 до 24,9). Той се изчислява по формулата: ИК = теглото (кг) / ръста (м) на квадрат. Индекс над 25 показва наличие на наднормено тегло.

Натрупването на мазнини в областта на корема представлява по-голям риск за здравето, отколкото натрупването на мазнини в областта на бедрата, тъй като се асоциира с повишено...

 
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.