Fast food рекламата вече е намесена в умственото развитие на цяло поколение деца
Производителите на продукти за бързо хранене контролират умовете на цяло поколение хора.
11 октомври 2012, здраве.bg
Компаниите от бранша на т.нар. fast food вече са успели буквално и изцяло да промият умовете на цяло поколение деца, сочат резултатите от ново изследване на учени от Университета на щата Мисури в Канзас Сити.
Те са използвали ядрено-магнитен резонанс, за да следят мозъчната активност на деца на възраст от 10 до 14 г., докато са им били показвани серии от широко популярни запазени марки – някои от които на известни храни и вериги за бързо хранене.
Изследването, наречено „Невроикономика на спорните хранителни технологии” установило, че активността в т.нар. центрове на възнаграждението в мозъка, както и в зоните, отговарящи за контролирането на апетита, рязко се увеличавала само когато на децата били показвани лога на бързите храни.
Логично е да си зададем въпроса: А не е ли това целта на маркетинга и рекламата? Къде е проблемът?
Изследването показва, че децата са по-склонни да избират храните с познато им лого, обяснява пред вестник „Индипендънт” авторът на изследването д-р Аманда Брус, а това, според нея, е притеснително, защото по-голямата част от рекламираните на децата храни са нездравословни, високо калорични, съдържат много захар, мазнини и сол/натрий.
Съществува теория, че склонността към проява на рисковано поведение при подрастващите е свързана с неравномерно развитие на мозъчните зони, свързани с когнитивния контрол и емоционалния импулс. Изследването, което затвърждава коментарите на британския политик Крис Брюис, сравняващ бързото хранене с детското малтретиране, е достойно за внимание поради много причини, като не на последно място е тази: САЩ, а и все повече други страни се налага да водят истинска борба с епидемията от затлъстяване, която е следствие от лошите хранителни навици. А именно ресторантите за бързо хранене формират най-лошата страна на тези навици.
Мозъците на децата са буквално белязани с логата на популярните храни. Без необходимия процес на правилна оценка, юношите са особено податливи на взимането на грешни решения...