zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да не трупаме килограми през зимата



Как да не трупаме килограми през зимата

Супите са отлична храна за студената зима - толпи и с малко калории.

6 лесни промени в режима ни, които ще ни помогнат да не напълнеем през зимата и дори да отслабнем.

5 февруари 2012, здраве.bg

Когато температурите спаднат, килограмите ни по правило се качват. И в това няма нищо нелогично – природата е заложила този механизъм като застраховка за трудните зимни месеци. Докато похапваме сладко и мазно - за да се справи тялото ни по-лесно със студа през зимата, си осигуряваме допълнителен – мастен – слой като своеобразен щит между себе си и мразовития въздух. А и, когато времето е лошо, на никой не му се става от дивана, за да направи няколко упражнения, още по-малко да стигне до фитнеса.

Намалената физическа активност и специфичната зимна диета, богата на по-мазни и тежки храни, логично са основните причини да напълняваме през този сезон. Можем ли да избегнем това и как?

1. Повече плодове, по-малко сладкиши

Зимните плодове като портокали, грейпфрути, киви са пълни с витамин С и биофлавоноиди, които ни помагат да се предпазим от зимните настинки и грипа. И не на последно място – те са с ниско съдържание на калории. Ако изяждаме дори само по един плод на всяко хранене, това ще ни засища за по-дълго, а освен това ще стимулира и имунитета ни.

Ако изяждаме по 5 порции плодове на седмица (колкото повече, токлокав по-добре) вместо 1 млечен шоколад или други сладки, няма да напълнеем нито грам. А ако обичайната ни диета включва захарни изделия поне три пъти седмично, с промяната ще свалим до 5 кг за 3 месеца.

2. Нискокалорични супи и яхнии

Зимата е сезона на супите. Те могат да са едновременно и полезни и вкусни, а в същото време не водят до повишен прием на калории. Най-лесните супи могат да се приготвят с различни зеленчуци плюс малко телешко или пилешко месо – без кожата и мазните им части.

С обезмаслено мляко пък можем да приготвяме крем супи от различни зеленчуци. Ако оставим супата или яхнията един ден в хладилника, след това ще можем да отстраним наслоената отгоре мазнина преди да я претоплим за следващото хранене. С всяка чаена лъжичка...

 
добави в:
 
Още по темите:
съвети от лекаря    хранене и диети    
 

more news
rss
 
7-те основни хормона в женското тяло
Нарушението на техния баланс може да има непредвидими последици.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.