zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

10 популярни заблуди, които ще ви попречат да отслабнете



10 популярни заблуди, които ще ви попречат да отслабнете

Спортуването, дори и да е редовно, не е гаранция за сваляне на килограми.

Не позволявайте на никой да ви спре по пътя към отслабването и постигането на перфектното тегло.

22 юли 2011, здраве.bg

... на мъжа е устроено така, че процентното съдържание на мускули е по-голямо от това при жените. Поради тази причина мъжкият метаболизъм работи с 5 до 10% по-бързо дори и в покой.

Освен това под въздействието на женските полови хормони тялото на жената складира повече подкожни мазнини и поради тази причина нежният пол по правило има по-голям процент мазнини в сравнение с мъжете.

Винаги може да направите нещо по този въпрос, но това ще ви коства доста работа и пот.

Заблуда 4: „Всички калории са еднакви и затова няма значение какво ям”

Новите проучвания показаха, че не всички калории са еднакви. Някои храни изискват повече усилия при обработката им в стомашно-чревния тракт и следователно горят повече калории по време на хранене. Само усърдното сдъвкване на трудно смилаеми храни като плодове, зеленчуци, пълнозърнести продукти и крехки меса може да увеличи горенето на калории с до 30%.

Японско проучване показва, че жените, които се хранят с по-трудно усвояеми храни, имат най-малка обиколка на талията. Фибрите и белтъчините в тези храни изискват толкова много усилия от страна на храносмилателната система, че тя не може да абсорбира част от калориите и така допринася за изпълняването на целта - да отслабнете.

Заблуда 5: „Яденето на мазнини ще ме направи мазен”

Обезмаслените продукти понякога съдържат повече калории от пълномаслените. Освен това според утвърдените норми на хранене човек трябва да приема 20-35% от калориите си чрез мазнини. Все пак от основно значение е видът на мазнините.

Мононенаситените мазнини, съдържащи се в растителните масла, имат благоприятен ефект както върху здравословното състояние на човек, така и върху неговата фигура. Особено богати на мононенаситени мазнини са ядките, маслините и авокадото. Публикуван в British Journal of Nutrition доклад показва, че тези храни помагат на човек да отслабне без да намалява калорийния прием за деня.

Заблуда 6: „Храненето в късните часове води до напълняване”

Елиминирането...

 
 
Още по темите:
хранене и диети    
 

more news
rss
 
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.