zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Витамини и минерали за мускулите



Витамини и минерали за мускулите

Бананите съдържат много магнезий, който е необходим за доброто и по-бързо възстановяване на мускулите.

Мускулната тъкан има специфични нужди за да се възстанови и да функционира правилно.

здраве.bg

... и крампите.

Препоръчителната дневна доза за възрастни е 15 мг. Зехтинът, рапичното олио, бадемите, фъстъците, спанакът, морковите, авокадото съдържат завидни количества витамин Е.

Калий

Калият е минерал, който подобрява мускулната функция, стимулира мускулния растеж и развитие, намалява слабостта в мускулните клетки и предпазва от болезнени мускулни спазми.

Допустимата дневна доза е 4700 мг за възрастни. Добри източници на калий са бананите, картофите, сините сливи, портокалите, доматите, бадемите, слънчогледовите семена, спанакът.

Магнезий

Магнезият е минерал, който е необходим за правилното възстановяване на увредената мускулна тъкан и нейното цялостно функциониране. Освен това той предпазва от мускулни крампи и ниски енергийни нива.

Допустимият дневен прием възлиза на 320 мг за жените и 420 мг за мъжете. Богати на магнезий храни са овесената каша, бананите, млякото, фъстъците, кафявия ориз, спанака, бобовите растения, бамята.

 
добави в:
 
Още по темите:
хранене и диети    
 
more news
rss
 
2 прости начина да изчислите натрупаните мазнини
И най-сложната таблица няма да ви даде достатъчно точен ориентир...
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.