zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Диета при висок холестерол



Диета при висок холестерол

Пържената храна съдържа много холестерол и наситени мазнини.

Високият лош холестерол и триглицериди могат да се преодолеят с корекции в диетата.

dieti.info

... и растителни стероли

Разтворимите фибри и растителните стероли също трябва да бъдат основна част от всяка балансирана и полезна за здравето диета, особено такава за понижаване на холестерола. Разтворимите фибри подпомагат процесите на елиминиране на холестерола в храносмилателната система. Отлични източници са овесените ядки, плодовете, ръжта, грейпфрутът и бобовите култури. Жените трябва да се стремят да включат 22-28 г фибри на ден, докато мъжете - 28-34 г.

Консумацията на по-малко мазнини и повече фибри ще подпомогне отслабването и ще подобри показателите ви за съдържание на холестерол в кръвта. Ако желаете да повишете само HDL холестерола, спортувайте повече. Ако нивото на триглицериди е основния проблем, намалете консумацията на захари, алкохол и мазнини.

още за правилното хранене и диетите

 
добави в:
 
Още по темите:
превенция    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.