zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

25-те най-полезните храни: една възможна класация



25-те най-полезните храни: една възможна класация

здраве.bg

Още един списък на най-здравословните храни ни предлага в новия си брой американското популярно списание Health. Своеобразната класация е съставена на основата на най-новите научни изследвания за всеки от продуктите. Според изричното уточнение на авторите, храните не са подредени според своята полза.

1. Кайсии

В състава им има много бета-каротин, който не позволява на свободните радикали да разрушават вътрешните структури на клетката. Особено полезни са за очите.
В организма бета-каротинът с преработва до витамин А, за който се смята, че намалява риска от някои видове рак. Един плод съдържа 17 калории, 1 г въглехидрати и никакви мазнини.

Съвет: Купувайте твърди кайсии – когато омекнат те губят част от хранителните си вещества.

2. Авокадо

Олеиновата киселина и ненаситените мазнини в него понижават нивото на холестерола и увеличават количеството на липопротеините с висока плътност (т.нар. добър холестерол - HDL). В авокадото има и много целулоза. Едно парче съдържа 81 калории, 8 г мазнини и 3 г въглехидрати.

Съвет: Опитайте да замените майонезата в сандвичите и салатите с няколко парченца авокадо.

3. Малини

Те са богати на киселини, за които нови изследвания показват, че прекратяват растежа на раковите клетки, витамин С, който понижава нивото на холестерола в кръвта и намалява вероятността от сърдечно-съдови заболявания, както и голямо количество целулоза.
Една чаша малини съдържа 60 калории, 1 г мазнини и 8 г въглехидрати.

4. Диня

Витамин С и бета-каротинът, съдържащи се в нея, са сред най-силните антиоксиданти, които предпазват клетките от вредните свободни радикали.
В половин диня се съдържат и 853 мг калий, който способства за намаляване на кръвното, 97 калории, 1 г мазнини и 2 г въглехидрати.

5. Манго

Един плод със среден размер съдържа 57 мг витамин С. Мангото спомага за предотвратяване на артрита и зарастването на раните, а освен това укрепва имунната система. То съдържа и големи количества...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
55+    превенция    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.