zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Минералите в лятното меню



Минералите в лятното меню

Броколито е особено богато на макро и микроелементи.

Лятната диета предполага повече естествени източници на минерали и витамини.

здраве.bg

С настъпването на лятото съвсем логично се говори повече за ползата от витамините в пресните плодове и зеленчуци, а за минералите – почти нищо.

Човешкото тяло е съставено от органични и неорганични молекули. Органичните вещества (витамини, ферменти и белтъчини) съдържат атоми на въглерода.

Неорганичните вещества (минералите), които се срещат не само в човешкото тяло, но и в неживата природа, са не по-малко важни за живота. Човешкото тяло съдържа около 70 елемента от таблицата на Менделеев.

Веществата, необходими на организма в голямо количество, се наричат макроелементи. Това се калий, калций, натрий, фосфор, магнезий и сяра.
Цинк, кобалт, селен и йод са микроелементите, които тялото ни употребява в по-малки количества.

Недостигът на всеки един минерал се проявява с характерни симптоми и затова спазването на балансираната диета, която напълно да удовлетворява потребностите на организма, е задължително.

Калият е от особена важност за дейността на нервните клетки, мускулите и отделителните функции.

При недостиг на калий се появява раздразнителност, невъзможност за съсредоточаване, нарушения в сърдечната дейност. При натравяния и повръщане организмът губи големи количества калий и в подобни случаи той трябва да се приема допълнително.

Денонощната потребност от калий е 2-3 грама.

На калий са богати почти всички растителни храни, но най-вече картофите, доматите, броколито и кайсиите.

Магнезият е необходим за образуването на енергия във всяка клетка от нашия организъм.

Здравият човек се нуждае дневно от 350-500 мг от този минерал, а при големи натоварвания или при приемането на слабителни средство тази потребност значително нараства.

Първите признаци на недостиг на магнезий са окапване на косата, чупене на ноктите, развитие на кариеси, свръхчувствителност към промените във времето, невъзможност за съсредоточаване и завършване на започнатата работа. В последствие се развива безсъние, раздразнителност, появяват се болки в сърцето...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    
 
more news
rss
 
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Да станем по-здрави с някои храни
13 съвсем прости рецепти, които ще добавят здраве
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.