zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Аспиринът намалява риска от рак на гърдата



Аспиринът намалява риска от рак на гърдата

10 март 2008, actualno.com
още новини от actualno.com


Някои от т.нар. нестероидни противовъзпалителни средства (НСПВС) като например аспирина могат да намалят с до 20% риска от рак на гърдата, сочат резултатите от британско проучване, цитирани от Франс прес.

Нестероидните противовъзпалителни могат също да бъдат използвани при лечението на рак на гърдата.

Заключенията са въз основа на анализ на резултатите от 21 изследвания, обхванали 37 000 жени през последните 27 години. Резултатите от проучването са публикувани в International Journal of Clinical Practice.

След като анализирахме резултатите от над 20 изследвания, стигнахме до извода, че нестероидните противовъзпалителни могат да осигурят защита срещу рака на гърдата и да бъдат използвани като добавка към лечението от жени, засегнати от болестта, заяви проф. Иън Фентиман от болницата Гайс енд Сейнт Томас в Лондон.

Нестероидните противовъзпалителни могат да намалят риска от рак на гърдата с 20 на сто, но дозировката и продължителността на лечението не са фиксирани.

Освен това намаляването на този риск с около 20 на сто може да се дължи единствено на аспирина, а не на други нестероидни противовъзпалителни, допълни той.

Предишни изследвания показаха, че аспиринът може да бъде използван като превенция срещу колоректален рак и за защита на сърдечно-съдовата система. БТА

 
добави в:
 
Още по темите:
превенция    изследвания    лекарства    заболявания    
 

more news
rss
 
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
8 начина мозъкът да работи по-добре
От изборът на подходящо време за натоварване до... Моцарт и Леонардо
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.