zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Не се отказвайте от мазнини в храната



Не се отказвайте от мазнини в храната

Съветите да се храним без мазнини са в миналото.

dieti.info
четете още в dieti.info


... толкова по-добре”. Това означава, че най-добри са мазнините, които не са получили никакво преработване. Това се мазнините в състава на семената, мазната риба, натуралната сметана.

Така че - не се увличайте по чипсове, крекери, бисквити и други сладкарски изделия, в чийто състав от 30 до 50% се съдържат трансмазнини. “Тежък” продукт за организма и особено за черния дроб е и палмовото олио.

Не трябва да се отказваме от млечните мазнини. В млякото се съдържат около 20 мастни киселини с голяма биологическа ценност, като най-добре се усвояват киселомлечните продукти с нормална масленост.

Много полезни са и продуктите, богати на омега-3 ненаситени мастни киселини - лененото масло и морската риба. Доказано е, че тези киселини са важни за профилактиката на атеросклерозата. Постарайте се поне веднъж седмично да ядете риба. Добавяйте в храната си смес от растителни мазнини, за да получите разнообразни мастни киселини.

Най-полезно за здравето е нерафинираното олио. Ако не ви харесва неговият вкус, ежедневно можете да употребявате вместо него маслини, авокадо, семена или ядки.(а)

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    55+    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
Звуците на нощта...
...или защо бълнуваме, хъркаме и скърцаме със зъби, докато спим
10 начина да повишите имунитета си
Върху имунитета оказват влияние много фактори. Такива са дори условията, в които ядете или спите.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.