zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

За отлична форма и след 40-те



За отлична форма и след 40-те

Основната цел е да се запази добро ниво на обмяната на веществата.

здраве.bg

Когато човешкият организъм премине 40-те години, той има нужда от някои промени в режима, за да продължи да се чувства в кондиция. Над всичко обаче излиза чувството за мярка във всичко, което правите.

Обикновено тялото е най-добрият показател за настъпилите в него промени. То само подсказва кое е подходящо и кое не.

Като начало, помислете за смяна на режима на физическо натоварване, но се консултирайте с лекар преди да започнете нова програма. Упражнявайте се повече, но с по-малки натоварвания.

При жените поради настъпване на менопаузата може да се увеличи в по-голяма степен загубата на мускулна и костна маса. За да се предотврати остеопорозата и намали рискът от счупвания е необходимо да се увеличи времето за аеробика и силови упражнения до половин час 3 пъти седмично.

Не забравяйте за разтяженията. Те могат да станат причина за различни травми и счупвания, които на тази възраст са по-сериозни и се нуждаят от повече време за лечение.

Много полезни са заниманията с йога.
Не се напрягайте по време на физическите упражнения. Вместо да напрягате мускулите и гърба, бягайки по асфалтовите алеи или в парка, по-добре си намерете по-безопасни занимания. Например, разхождайки се с бърза крачка не по-малко от 3 часа седмично, вие ще можете не само да изгаряте мазнините, но и да тренирате сърдечния мускул. Това се равнява на половин час седмични занимания по аеробика.

Хранете се по-често, но по малко. С възрастта на организма му е все по-трудно да преработва големите обеми калории и хранителни вещества, погълнати наведнъж. Стремете се да изяждате 1/2 порция от своя обяд, а другата половина запазете до момента, когато отново огладнеете.

Откажете се от изкуствените подсладители и добавките в сладките, сладоледа и газираните напитки. Те са вкусни, но не могат да се сравнят с ябълките, боровинките или броколите, които намаляват риска от възникването на ракови, сърдечно-съдови заболявания и захарен диабет.

Заменете храните...

 
добави в:
 
Още по темите:
любопитно    превенция    aлтернативи    
 

more news
rss
 
5 неочаквани причини за напълняване
Прекомерното количество калории съвсем не са единствената причина за нарастване на теглото.
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.