zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да се храним по-правилно



Как да се храним по-правилно

20 правила за по-добро и пълноценно хранене.

здраве.bg

Дори да сте уверени, че сте направили всичко, за да се храните правилно, може би някой детайл все пак ви е убягнал. Предлагаме ви някои основни правила, които биха ви помогнали да подобрите още хранителните си навици, а те ще ви се отплатят - веднага или след време:

1. Пийте повече вода! Тя не съдържа захар, кофеин или мазнини, които влизат в състава на повечето газирани или млечни напитки. Освен това, водата способства за прочистването на организма и за подобряването на работата на храносмилателната система, а освен това е полезна и за здравето на кожата.

2. Приготвяйте месото на грил вместо да го пържите. Това ще намали съдържанието на мазнините, но няма да повлияе върху вкуса му.

3. Вместо чипс или вафли по-добре изяжте някакъв пресен плод, ако сте гладни между основните хранения.

4. През зимата приготвяйте супа от различни зеленчуци: картофи, лук, кервиз, праз, моркови. В съчетание с препечени хапки тя е много подходяща за обяд или като първо ястие за вечеря.

5. Не консумирайте едно и също ястие два пъти дневно. Редувайте например ориза с пюре или задушени зеленчуци.

6. Избирайте пици с домати, червени чушки и други зеленчуци. Кашкавалът също е добре да е нискокалоричен.

7. Заменяйте повече продукти със зеленчуци. Например, когато приготвяте спагети, заменете каймата със зеленчуци.

8. Вместо сметана използвайте кисело мляко – то е по-нискомаслено.

9. Експериментирайте, опитвайте различни видове хляб, плодове и зеленчуци и по този начин диетата ви ще се разнообрази.

10. Ежедневно изяждайте поне 5 порции плодове и зеленчуци. Една порция се равнява на един пресен плод или резен диня, чиния салата или чаша плодов сок.

11. Закуската трябва да ви засити и да даде добро начало на деня, за да не се появи изкушението за кроасан или нещо подобно.

12. Вечерята...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
любопитно    хранене и диети    
 

more news
rss
 
Холестеролът: не вреден, а важен за организма
Контролът върху количеството му в тялото всъщност не е толкова сложен и е по силите на всеки.
4 доказани рецепти за плосък корем
Натрупването на мастна тъкан в областта на корема не е просто естетически дефект.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.