zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Лененото масло: защо, кога и колко



Лененото масло: защо, кога и колко

Лененото масло става все по-популярно. Какви са обаче реалните му ползи за здравето ни!?.

здраве.bg

То добива все по-голяма популярност и това съвсем не е случайно - все повече изследвания, посветени на неговото въздействие върху здравето, показват положителния му ефект при различни състояния и заболявания. Каква е всъщност истината – такава каквато изглежда тя на фона на най-новите засега медицински проучвания? И кой, как и кога следва да се възползва от качествата на продуктите, съдържащи ленено масло?

Вече е известно и доказано, че лененото масло е най-богатият естествен източник на Омега-3 ненаситени мастни киселини, които са необходими за правилното функциониране на практически всички системи в човешкото тяло. Освен това в него се съдържат и Омега-6 и Омега-9 мастни киселини, витамини от групата В, калий, лецитин, магнезий, фибри, протеини и цинк. Като плюс на лененото масло мнозина отчитат факта, че то осигурява около 50% повече омега-3 отколкото рибеното масло без да има така специфичния и неприятен за мнозина вкус на риба.

Лененото масло съдържа омега-3 във формата на алфа-линоленова киселина (ALA). Но човешкото тяло не е особено ефективно при преобразуването на ALA. Затова често се препоръчва комбиниран прием на ленено заедно с рибено масло, защото то съдържа също така докозахексаонова (docosahexaenoic acid - DHA) и ейкозапатеонова киселина (eicosapentaenoic acid – EPA).

Защо да добавим ленено масло към диетата си

Някои диетолози и изследователи в областта на медицината смятат лененото масло за най-полезната добавка към храната заедно с комплексните мултивитамини. Почти всеки орган в тялото ни може да се възползва от някоя от неговите съставки, в това число сърдечносъдовата, имунната, репродуктивната, нервната система, както и костите.

Някои от фактите в подкрепа на това мнение са:

- Изследвания доказват намаляване на случаите на рак на гърдата и дебелото черво при хората, в чиято храна присъстват голямо количество лигнани (неразтворими целулозни фибри, на които лененото масло е до 100 пъти по-богато отколкото други пълнозърнести...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
превенция    изследвания    хранене и диети    aлтернативи    
 

more news
rss
 
3 естествени начина да свалите кръвното
Не посягайте веднага към лекарствата, съветват специалисти.
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.