zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Женският сън е далеч по-лабилен



14 февруари 2006, здраве.bg

Хормоналните колебания правят жените по-удобна мишена за безсъние, отколкото мъжете, твърди авторитетно медицинско издание.
В резултат на това жените с 50% по-често са подложени на безсъние, отколкото техните връстници-мъже. Безсънието разрушава здравето, спомага за напълняване и като цяло влияе неблагоприятно на външния вид и душевния комфорт на нежния пол.
В януарския брой на списание Mayo Clinic Women's Health Source се дават няколко прости съвета, които биха позволили на жените да подобрят съня си:
· Ограничете приемането на кофеин. Освен в кафето, чая и кока-колата, той се съдържа също в шоколада, а и в доста от лекарствата за лечение на настинка, главоболие и синузити.
· Избягвайте никотина - той нарушава и заспиването и съня.
· Нощем, дори да се събудите, опитайте се да не разсъждавате – така мозъкът ще остане в относителен покой..
· Не пийте алкохол преди лягане. Една-две чашки ще облекчат заспиването, но през втората половина на нощта няма да успеете да затворите очи.
· Правете упражнения, но не и непосредствено преди сън.
· Не преяждайте вечер - това затруднява заспиването и разваля качеството на съня.
· Ако вашата борба не се увенчае с успех, обърнете се към лекар. Доказано е, че безсънието може да бъде предвестник на много тежки заболявания.

 
добави в:
 
Още по темите:
 
rss
 
13 здравословни навика за всеки ден
Превърнати в ежедневие, те ще ви донесат повече здраве и удовлетворение. Просто не пренебрегвайте това, което сами можете да направите за себе си.
7 ключови години в живота
В живота има периоди които не са толкова условни.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.