zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Прекалената употреба на картофи повишава риска от захарен диабет при жените



Прекалената употреба на картофи повишава риска от захарен диабет при жените

29 май 2007, здраве.bg

Честата употреба на картофи повишава при жените риска от развитието на диабет от втори тип. Така твърдят учени от университета Харвард след проведено от тях мащабно изследване, продължило 20 години, в което са взели участие 84 555 жени.
Според данните, публикувани на сайта на университета, жените, които твърде често употребяват картофи, рискът от развитието на инсулинонезависим захарен диабет за период от 20 години нараства с 14% в сравнение с тези, които рядко консумират картофи. За истински пристрастените към картофите нивото на риска е 21%.
Картофите са богати на минерални вещества, главно калий и са особено полезни за заболявания на сърцето и бъбреците.
Употребата на този зеленчук води до рязко повишаване на нивото на глюкоза в кръвта. При предразположеност това може да способства за развитието на захарен диабет от втори тип, твърдят американските специалисти.(а)

 
добави в:
 
Още по темите:
заболявания    хранене и диети    изследвания    превенция    
 
more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
6 неочаквано полезни навика
Казвали ли сте си “От утре ставам нов човек!”... , но после нещо не се е получавало...
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.