zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Салатите намаляват риска от диабет



Всяка храна, която не води пряко до напълняване, би спомогнала, считат специалисти.

3 април 2007, dieti.info
четете още в dieti.info


Преходът от месо и мазни продукти към употребата на повече салати и зеленчуци намалява риска от диабет от втори тип, показват резултатите от изследване на австралийски учени.
Доктор Алисън Ходж (Allison Hodge) от университета в Мелбърн (Австралия) заедно със своите колеги са изучили връзката между хранителните образци и диабета от втори тип. В 4-годишното изследване Melbourne Collaborative Cohort Study са участвали над 36 000 възрастни пациенти. Диабет от втори тип е бил диагностициран при 365 от тях.
Изследователите определят четири хранителни образци, основани на анализа на 123 вида хранителни продукти:
• маргарин и чай (фактор 1),
• салата и зеленчуци (фактор 2),
• месо и други мазни продукти (фактор 3) и
• плодове (фактор 4).
Фактор 1 се асоциира със страната на раждане, но не и с диабет. Учените отбелязват обратна асоциация между фактор 2 и диабета, докато фактор 3 положително се асоциира с това заболяване, а между риска от диабет и фактор 4 не е установена никаква връзка.
“Получените резултати показват, че преходът от хранителния модел, включващ месо и мазни продукти, към употребата на салати и зеленчуци може да намали чувствително риска от развитието на диабет от втори тип”, отбелязват авторите на изследването.
То обаче е фокусирано върху хранителните образци, т.е. групи от храни, а не върху отделни продукти. “Възможно е хранителните предпочитания да имат принос за риска от диабет чрез влиянието си върху масата на тялото, наднорменото тегло и затлъстяването – най-важните рискови фактори за диабет от втори тип”, посочват учените.

 
добави в:
 
Още по темите:
заболявания    хранене и диети    изследвания    любопитно    
 
more news
rss
 
Интуицията може да се развие!
Как да “увеличим звука” на вътрешния си глас?
25 здравословни храни
Слагайте редовно на трапезата си от тях, за да си осигурите жизненост и дълголетие
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.