zdrave.bg
версия за печат изпрати на приятел

Как да се храним при заболявания на кръвта



Как да се храним при заболявания на кръвта

Когато кръвната картина не е в нормата, изборът на подходящи храни е особено важен.

dieti.info
четете още в dieti.info


Ако страдате от някакво заболяване на кръвта или наскоро сте имали инцидент, свързан с кръвозагуба, ето няколко препоръки как да компенсирате чрез храната недостига на някои вещества:

1. Ако не достига желязото.

Анемия от този род се развива най-често при бременност, кърмене и нарушения при постъпването на желязо в организма. В такива случаи в кръвта намалява количеството на червените кръвни клетки и хемоглобина. Когато съдържанието на хемоглобин в кръвта спадне под 110 г/л може да се появи бледост, слабост или усилено сърцебиене.

Основни продукти: телешко месо, говеждо без мазнини, черен дроб.
За по-пълното усвояване на желязото си правете гарнитура от фасул, консумирайте повече стафиди, ябълки, нарове. Полезни са салатите от моркови, марули, зеле, лук, чесън, ряпа. Употребявайте за десерт дини, пъпеши, ягоди, банани или тиква, а също орехи (по 5-6 дневно).

Напитки: Запарка/чай от шипки, горски ягоди, коприва, съцветията на детелината. Можете да приемате и запарка от алое, но след задължителна консултация с лекуващия лекар.
Пийте редовно минерална вода, съдържаща желязо в по-големи количества.

2. Ако не достига фолиевата киселина.

При недостатъчното постъпване на фолиева киселина и витамин В в организма може да се развие мегалобластна анемия с поражение на кръвотворната тъкан, на храносмилателната и нервната система. Това заболяване по-често се среща при възрастните хора и е съпроводено с умора, слабост, влошено храносмилане.

Основни продукти: царевица, касис, спанак, магданоз, карфиол, домати, ябълки, цитрусови плодове, киви.

Напитки: запарка от листа на коприва, плодове на шипка и кората на лимон или портокал.

3. Ако сте имали голяма загуба на кръв.

Анемията може да се развие като следствие от язва, колит, цироза на черния дроб, хемофилия.

Основни продукти: дюли заедно със семките, лозови листа (вложени в сарми, супи, салати), орехи, карфиол, броколи, целина, моркови...

 
добави в:
 
етикети:
Още по темите:
хранене и диети    заболявания    
 

more news
rss
 
9-те най-важни правила на храненето
Преди да опитате поредната диета и вечно да броите калориите във всяка хапка...
Има храни, които “изгарят” мазнините
Някои продукти доказано не само не прибавят допълнителни килограми, но и изгарят излишните мазнини.
10 важни стъпки към здравословното хранене
Най-главното е разумният подход и чувството за мярка
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.