zdrave.bg
Обриви и сърбеж след солариум
B
Имам алергия към някои орални контрацептиви. Три месеца след раждането посетих солариум и на следващия ден върху кожата ми се появиха обриви, приличащи на ухапване от комар, съпроводени със силен сърбеж. След два дни всичко премина. Кърмя детето си. Посъветвайте ме какво да правя? Дали това е реакция на солариума и ще имам ли подобна реакция на слънчевите лъчи? Какви антихистаминови препарати да приемам?
O
Тези обриви се наричат копривна треска и във вашия случай те наистина могат да са предизвикани от ултравиолетовите лъчи. Това е т.нар. фотодерматит - състояние, при което организмът отговаря с алергия на ултравиолетовите лъчи. Това се наблюдава на фона на нарушения на ендокринната система например при заболявания на щитовидната жлеза.
Трудно може да се определи дали слънчевите лъчи ще провокират подобна реакция, но все пак не рискувайте.
Симптомите могат да се премахнат с най-различни “стандартни” антихистаминови препарати. Преди да ги прилагате обаче задължително посетете алерголог.
И
мате ли и Вие въпрос към нас? Задайте ни го! Ние ще намерим специалист, който най-бързо и точно да ви отговори.
Име
 
Email
 
Относно *
 
Място за Вашия въпрос *
 
 
 
rss
 
20 мита за начините на отслабване
Много от най-популярните диети всъщност се отхвърлят от науката.
Цветя... за здраве
Растенията у дома не само създават красота и уют. Те са и полезни за здравето - както за психиката, така и за физиологията.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.