zdrave.bg
Отслабване и понижаване на кръвното
B
Страдам от силна хипертония. Постоянно приемах медикаменти, но въпреки това всеки месец получавах поне по две кризи – кръвното ми достигаше до 240/150. Сега спазвам нискокалорична и безсолна диета и за 2 месеца отслабнах с 11 кг. Горната граница на кръвното ми вече не превишава 130, а често е дори под 115. Първоначално продължавах да пия лекарства два пъти дневно, след това веднъж, а през последните дни не приемам нищо. Нима това е причината за моето отслабване? Имам планове да отслабна с още 20 кг. Какво ще стане с мен? Има ли опасност от хипертоник да се превърна в хипотоник?
O
Вие сте отличен пример за това как промяната в начина на живот (в частност в теглото) може да излекува хипертонията. Именно отслабването, физическото натоварване, пълноценният сън и правилното хранене, според водещите кардиолози, са първият етап в лечението на хипертонията. Правилно е, че постепенно се отказвате от лекарствените препарати, но най-добре е да се посъветвате и с лекуващия си лекар. Не се притеснявайте – едно по-нататъшно намаляване на кръвното няма да зависи от намаляване на телесното ви тегло – най-вероятно ще се върнете към предишните си показатели. Все пак нека това отслабване не се превръща във фикс идея – всеки човек има оптимални килограми, в които се чувства най-добре.

вижте повече за хипертонията
И
мате ли и Вие въпрос към нас? Задайте ни го! Ние ще намерим специалист, който най-бързо и точно да ви отговори.
Име
 
Email
 
Относно *
 
Място за Вашия въпрос *
 
 
 
rss
 
5 любопитни причини да обичате секса
Сексът далеч не е само удоволствие. Той има и доказани ползи за здравето.
Какво ви държи будни
Не е ли сънят първото, което жертвате, когато задачите ви станат твърде много? Ако е така, това е сигнал за тревога...
8 съвета за да спите пълноценно
Има доста какво да опитате преди да посегнете към приспивателните...
Смятате ли, че тенът придава привлекателност?
  •  Да, хората със слънчев загар са по-секси.
  •  Малко слънце по тялото стои добре.
  •  Не, тенът изглежда нездравословно.